My lovely readers/ Mes superbes lectrices

Thursday, March 14, 2013

Ninja Polish Alexandrite vs Hits Moonbow

This post was not meant to be a comparison. I got Ninja Polish Alexandrite as a gift from a lady in my bday club and as soon as I saw it, it reminded me of Hits Moonbow (from the Phenomena collection). So I decided to wear both of them and show you the similarities and differences of these multichrome glitter. Pictures first and talk later!
Cet article n'était pas censé être une comparaison. J'ai reçu Ninja Polish Alexandrite en cadeau d'une amie de mon  bday club et dès que je l'ai vu, ça m'a fait penser à Hits Moonbow (de la collection Phenomena). J'ai donc décidé de mettre les deux et de vous montrer les similitudes et différences de ces paillettes multichromes. Photos d'abord et j'en discute après!









Above is 2 coats of Alexandrite over 1 coat of Sation Black. Ninja Polish describes it as "the Emerald by day and Ruby by night due to how it shifts its coloration based on surrounding lighting." I can tell you that the color changes from a deep emerald green to sapphire to purple with a little bit of copper... it's just too beautiful in real!
Now let's compare it with Hits Moonbow. I applied 2 coats of each polish over black.

Ci-dessus, 2 couches d'Alexandrite sur 1 couche de Sation Black. Ninja Polish le décrit comme « l’Émeraude du jour et le Ruby de la nuit en raison de la façon dont sa couleur change en fonction de l'éclairage ambiant." Je peux vous dire que les changements de couleur vont d'un vert émeraude profond au saphir au violet avec un peu de cuivre ... c'est juste trop beau en vrai!
Maintenant, nous allons le comparer avec Hits Moonbow. J'ai mis 2 couches de chaque vernis sur du noir.






Overall impression
Dupes & Formula
- Hits Moonbow and Ninja Polish Alexandrite are not dupes of each other. Their differences are in the base color and glitter size.
- Moonbow's base is a little sheer with bigger glitters. You can see the black polish under it.
- Alexandrite's base is blue and its micro glitter make it more opaque than Moonbow. 
- Best formula in my opinion.
- The colorshift is the same in both polishes.




Size
- Hits Moonbow comes in a 6ml bottle while Ninja Polish bottles are 15ml.

Price & Availability
- Alexandrite is the most expensive but remember you get a 15ml bottle. It is $11 on Ninja Polish. which is the only place where you can buy it.
- Moonbow is the cheapest option: $6.50 on Llarowe and $7 on Ninja Polish


So which polish wins? Without hesitation I say Alexandrite. This polish is so beautiful that it's distracting. I just couldn't stop myself from looking at it and wore it for 7 days. Which one is your pick?
Thanks for reading :)

Impression générale
Dupes & Formule
- Hits Moonbow et Ninja Polish Alexandrite ne sont pas des copies conformes. Leurs différences sont dans la couleur de la base et la taille des paillettes.
- Las base Moonbow est un peu transparente avec de grosses paillettes scintillantes. Vous pouvez même voir le vernis noir en dessous.
- La base d'Alexandrite est bleue et contient des micro paillettes, ce qui le rend plus opaque que Moonbow.
-Meilleure formule à mon avis.
- La changement de couleur est le même dans les deux vernis.


Taille
- Hits Moonbow vient dans une bouteille de 6ml alors que celles de Ninja Polish sont de 15ml.

Prix ​​et Disponibilité
- Alexandrite est le plus cher, mais n'oubliez pas que vous obtenez une bouteille de 15ml. Il est à 11 $ sur Ninja Polish. qui est le seul endroit où vous pouvez l'acheter.
- Moonbow est l'option la moins chère: 6,50 $ chez Llarowe et 7 $ sur Ninja Polish


Alors, quel vernis gagne? Sans hésitation je dis Alexandrite. Ce vernis est tellement beau que s'en est distrayant. Je ne pouvais  m'empêcher de le regarder et l'ai porté pendant 7 jours. Quel est votre choix?
Merci de m'avoir lue :)

No comments:

Post a Comment

I love to read all of your comments and try my best to answer to most of them. Thank you so much so making this blog lively and following its journey :) please do not spam with your blog address. I will be glad to check it if you send me an email :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...