My lovely readers/ Mes superbes lectrices

Saturday, March 2, 2013

Tip Top Nails Review

Hello!
I was greatly surprised when South African nail polish brand Tip Top Nails asked me to review some of their polishes. I said yes (of course) and received 5 polishes in the mail. I like the round shaped 10 ml bottle and the highly pigmented formula of each polish. Good news is these polishes are 4free (of Formaldehyde, Dibutylphthalate (DBP), Toluene and Camphor), opaque in two coats, and dry quickly. I'm impressed. Unfortunately there is no information on prices and shipping that I can share with you so I invite you to contact Tip Top Nails through their website, facebook, or twitter. Now on to the polish!

The All-In-One! base coat helps strengthen your nails and prevent staining. Plus I like the fact that it's a nude colored base coat that I can also use alone. Grape To Meet You is a grape pink  with gold shimmer. My mom loved it so much I gave it to her :) We Have An Green-Mint is a fresh lime green that I loved the minute I saw it. It's a very bold color. Jeepers Creepers is a beautiful teal/viridian shimmer that reminds me of the ocean. Chiffon Squares, a silver polish, is my least favorite of the bunch. All swatches are 2 coats with Seche vite.

Salut!
J'ai été agréablement surprise quand la marque de vernis Sud Africaine Tip Top Nails m'a demandé d'essayer certains de leurs vernis. J'ai dit oui (bien sûr) et reçu 5 vernis par la poste. J'aime la forme ronde du flacon de 10 ml et la formule très pigmentée de chaque vernis. La bonne nouvelle est que ces vernis sont 4free (du formaldéhyde, de dibutyle (DBP), toluène et camphre), opaque en deux couches et sèche rapidement. Je suis bluffée  Malheureusement, il n'existe aucune information sur les prix et le postage que je peux partager avec vous donc je vous invite à contacter Tip Top Nails sur leur sitefacebook, ou twitter. Place aux vernis!

La All-In-One! base coat aide à renforcer vos ongles et prévenir les taches. En plus, j'ai bien aimé le fait qu'il s'agit d'une base coat de couleur chair que je peux aussi utiliser seule. Grape To Meet You est un rose raisin avec des reflets or. Ma mère l'a tellement aimé que je le lui ai donné :) We Have An Green-Mint est un vert citron frais que j'ai adoré la minute où je l'ai vu. C'est une couleur osée. Jeepers Creepers est un beau turquoise / vert émeraude chatoyant qui me rappelle l'océan. Chiffon Squares, un vernis argent, est celui que je préfère le moins dans le lot. 


All-In-One! base coat

Grape To Meet You

We Have An Green-Mint

Jeepers Creepers

Chiffon Squares

*These products were sent to me for my honest review

2 comments:

  1. Ils sont super beaux ces vernis! J'adore le rose et le vert.

    ReplyDelete

I love to read all of your comments and try my best to answer to most of them. Thank you so much so making this blog lively and following its journey :) please do not spam with your blog address. I will be glad to check it if you send me an email :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...